Saturday, February 19, 2011

The idea of 'urut' utk HAMIL


I LOVE TO VISIT SPA... My hubby x menghalang or galakkan the idea of SPA... pdhal gi SPA tu mesti la utk ber'urut kan.. eh.. salah term.. MASSAGE...

Tp bile dia dengar the idea of 'urut' utk hamil or they call it as urut sengkak... dia trus x mau cayer n trus nk b'konfrontasi dgn gwe... eeiiii..

Petikan ayat dari Seorang Dr.sakit puan di Berita harian: Dari segi perubatan tiada logiknya untuk membetulkan kedudukan rahim puan kerana rahim yang kembali normal iaitu sebesar enam hingga tujuh sentimeter akan berada dalam rongga pelvis. Rongga pelvis ini terbentuk daripada beberapa tulang yang melindungi rahim tadi. Kita tidak dapat memegangnya jauh sekali pula untuk membetulkan kedudukannya. Rahim dalam kedudukan mana sekali pun adalah normal dan tidak menyukarkan puan untuk hamil. Ini bermakna puan jangan pergi berurut. Namun, berurut membantu jika puan mahu lebih berasa tenang, tidak berasa tertekan dan secara psikologinya mungkin boleh membantu puan.

Ni kate dr. sy plak...


Bagi sy plak... WHATEVER yg org kate bagus... sy mesti la nak cuba kan... no matter what... slagi x memudaratkan diri... eeiiiiii...

1 comment:

  1. Jika anda telah disahkan oleh klinik mempunyai fibroid, cyst dan dinasihatkan membuat pembedahan, atau sakit berlebihan ketika haid..makanlah SALAMON selama 1-2 minggu. Selepas itu buatlah pemeriksaan semula di klinik.

    ReplyDelete